Voor bedrijven & organisaties

Wat het ergste is? Dat ze mij niet meer voor vol aanzien. Dat ze óver me praten in plaats van met mij. Als ik iets niet weet, zie ik ze veelbetekenend kijken. Als ik iets wel weet, dat gebeurt namelijk ook, dan zie ik ze denken ‘is hij wel…?’ 

Mensen met dementie zijn zich bewust van deze beelden en vooroordelen. Het zijn mensen met gevoelens. Dat geldt uiteraard ook voor hun dierbaren. En dat doet enorme pijn. Onnodige pijn. Dat is misschien nog het hoopvolle. Onnodig. Want wij zijn die omgeving. En wij kunnen er wat aan doen.

 Herken je dit?

  • Je hebt klanten met dementie
  • Jij en je personeel weten hier niet goed mee om te gaan
  • Je ziet je klanten ongelukkig

Wil je weer?

  • Tevreden klanten zien?
  • Met vertrouwen je medewerkers op de vloer zien?
  • Trots zijn op je bedrijf omdat je mensen met dementie prettig kunt verwelkomen?

Wat levert het je op?

Voor mensen met dementie is het belangrijk dat zij zo lang mogelijk kunnen blijven meedoen in de maatschappij. We willen niet dat zij stoppen met activiteiten omdat ze onzeker worden door de dementie en thuisblijven. Daardoor vereenzamen ze en dat gun je niemand.

Een dementievriendelijk bedrijf levert je het volgende op:

  • een prettige en effectieve dienstverlening
  • een veilige omgeving voor alle klanten of bezoekers
  • onderscheidend in de markt
  • de medewerker voelt zich zekerder en heeft meer plezier in het werk
  • Beter begrip voor de (dementerende) klant en de specifieke situatie

Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken